Jak zaprojektowaliśmy od zera markę internetowej szkoły językowej? – Small Talk
Kreowanie marki zupełnie od podstaw? Takie wyzwania dają nam najwięcej satysfakcji. Zobacz, jak poradziliśmy sobie z internetową szkołą językową.

Założenia współpracy
Lubimy ten dreszczyk emocji, gdy stajemy przed wyzwaniem zaprojektowania nowej marki całkowicie od zera. Szczególnie, gdy nasz Klient okazuje się być wymagającym i świadomym rozmówcą ceniącym wysoki standard graficznego wizerunku.
Główne oczekiwania Klienta względem wizerunku marki? Połączenie profesjonalizmu i optymizmu. Prosty, acz charakterystyczny znak graficzny i spójny styl materiałów na stronie internetowej i w social mediach. Pracę zaczęliśmy więc od zaprojektowania logo.
Logo i identyfikacja graficzna
Optymizm, profesjonalizm i nauka nastawiona na konwersacje – to przymioty, które z założenia miały być zaprezentowane w znaku graficznym. Zaprojektowaliśmy więc logo, które pełni jednocześnie funkcję tzw. bohatera marki. Przyjazna postać o delikatnych kształtach ma za zadanie zmniejszać dystans pomiędzy szkołą a kursantami. Nawiązanie logo do cech ludzkich ułatwia odbiorcy nawiązanie relacji emocjonalnej z marką.
Kolorystyka bazująca na zielono-niebieskim gradiencie przywołuje u odbiorców skojarzenia z nowoczesnością i otwartością. Font zastosowany w nazwie marki swoim stylem precyzyjnie współgra ze specyfiką sygnetu.
Elementem identyfikacji graficznej marki jest także stworzony przez nas pattern bazujący na różnorodnych ikonach nawiązujących do nauki, konwersacji językowych oraz symboli Francji i Wielkiej Brytanii. Pattern jest subtelnym ubarwieniem strony internetowej oraz materiałów promocyjnych.

Oryginalne ilustracje
Chcąc zadbać o jeszcze większą oryginalność marki, przygotowaliśmy serię samodzielnie wykonanych ilustracji. Obrazują one poszczególne segmenty z oferty Small Talka. Każda z nich jednoznacznie nawiązuje do logo, co zapewnia spójność w przekazie oraz wzrost zapamiętywaności znaku graficznego. Zobacz poniżej przykładowe ilustracje wykonane przez nas:
Sesja zdjęciowa
Za każdym ambitnym przedsięwzięciem stoi jednak człowiek. Nie inaczej jest przy Small Talk’u, którego właścicielkę również mieliśmy za zadanie kreatywnie zaprezentować na stronie. W tym celu zorganizowaliśmy więc sesję zdjęciową. Stworzyliśmy szczegółowy scenariusz sesji, aby na każdy rodzaj zajęć językowych stworzyć osobno zaaranżowane ujęcia.
Po wybraniu wspólnie z Klientem najlepszych zdjęć postanowiliśmy zgrabnie ubarwić je delikatnymi ikonami. Finalny efekt możecie zobaczyć na poniższych przykładach:
Strona internetowa
Postawiliśmy na stosunkowo rozbudowaną stronę zawierającą dedykowane podstrony na każdy typ oferowanych zajęć z osobna. Stworzone zostały także zakładki pod opis misji działalności oraz metodyki pracy. Całość strony internetowej zaprojektowaliśmy w taki sposób, aby prowadziły użytkownika przede wszystkim do zapisu na bezpłatną lekcję próbną.



Social media
Ostatnim akcentem kreowanego wizerunku marki był wygląd treści publikowanych w social mediach. Przygotowaliśmy kilka przykładowych szablonów na różne rodzaje treści. Wśród nich jest wygląd Q&A (odpowiadanie na powtarzające się pytania odbiorców), prezentowanie opinii oraz szereg grafik w ramach tzw. contentu angażującego. Przykładowe efekty naszej pracy możecie zobaczyć poniżej:
Autor:

Kamil Sułkowski
Specjalista ds. marketingu internetowego
W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.
Czas uwolnić Twój potencjał
Pomagamy markom w kreowaniu spójnego wizerunku i zwiększaniu skuteczności w Internecie. Napisz do nas i porozmawiajmy o marketingu w Twojej firmie.
