Jak rozpoznać dobre logo?

Przy ocenie logo większość z nas ma skłonność do subiektywnej oceny na podstawie naszego gustu i upodobań. Istnieją jednak pewne uniwersalne cechy, które powinno posiadać każde profesjonalnie wykonane logo.

Proste

Zależy Ci, żeby logo Twojej firmy zapadało w pamięć? Nie przesadź więc ze zbyt dużą ilością szczegółów i niepotrzebnych elementów. Odbiorca dobrego logo powinien bez większych problemów odtworzyć z pamięci jego przybliżony kształt. Jeśli logo jest zbyt skomplikowane to szansa, że zapadnie odbiorcy na dłużej w pamięci, jest niewielka. Pamiętaj: minimalizm jest zawsze w modzie!

Dopasowane do wizerunku marki

Logo ma być nie tylko ładne, ale powinno także współgrać z charakterem firmy. Nie decyduj się na krzykliwy styl w jaskrawych kolorach jeśli chcesz, aby Twoja firma uchodziła za precyzyjnych i solidnych specjalistów. Zbyt stonowany styl nie będzie z kolei dobrym pomysłem jeśli chcesz nadać swojej firmie charakter kreatywnej i pełnej świeżych pomysłów. Dobre logo powinno pomagać Ci w kreowaniu pożądanego wizerunku w oczach odbiorców!

Zrozumiałe dla odbiorcy

Musisz tłumaczyć klientowi co oznacza Twoje logo? To może być spory problem. Odbiorca po pierwszym zetknięciu się z Twoim logiem powinien być w stanie określić, czym zajmuje się Twoja firma. Odpowiedni dobór kolorów i stylu również wysyła istotny sygnał o tym, do jakiej grupy docelowej adresujesz swoją ofertę. Skojarzenia, które budzi logo powinny być czytelne i zrozumiałe.

Uniwersalne

Profesjonalne logo powinno dać się bez problemu umieścić zarówno na dużych formatach (billboardy, banery), jak i na tych niewielkich (papier firmowy, wizytówka, długopis). Na etapie projektowania logo ważnym jest, aby pamiętać o tym, jak logo będzie prezentować się w wersji monochromatycznej. Jeśli logo w swojej oryginalnej wersji wykorzystuje tak dużo kolorów i elementów, że nie da się go w czytelny sposób przedstawić w wersji jednokolorowej, to znaczy, że jest zbyt skomplikowane.

Oryginalne

Nie powinno nikogo zaskoczyć, że dobre logo powinno być w stanie wyróżnić się na tle konkurencji. Masz poważny problem, jeśli odbiorcy widząc Twoje logo podświadomie wkładają je do worka “widziałem już setki podobnych”. Przejrzyj dokładnie identyfikacje wizualne konkurencji i zadbaj o to, aby Twoje logo było w stanie jakkolwiek się od nich odróżnić. Warto podeprzeć się doświadczeniem specjalisty, który będzie w stanie wspomóc Cię kreatywnymi pomysłami. Wybór logo z automatycznych generatorów lub banku gotowych projektów nigdy nie jest dobrym pomysłem.

Ponadczasowe

Kusząca może być chęć dopasowania logo do jakiegoś aktualnego trendu. Po upływie kilku lat może jednak okazać się, że Twoje logo zupełnie nie pasuje już do panujących realiów. Decydując się na logo należy je porządnie przemyśleć. Pamiętaj, że największe marki świata od lat bazują na swoich początkowych koncepcjach logo, co najwyżej delikatnie je odświeżając.

Warto znaleźć czas na to, żeby sprawdzić czy logo Twojej firmy pomaga Ci w kreowaniu odpowiedniego wizerunku. Nudne i niezrozumiałe dla odbiorców logo nierzadko może przynieść więcej szkody, niż pożytku.
Chcielibyście zachować na czarną godzinę naszą instrukcję oceny dobrego logo? Proszę bardzo! Poniżej przygotowaliśmy dla Was graficzne podsumowanie naszego artykułu.

Autor:

Marcin Mikos
projektuję logo i kreuję wizerunek marek

Cenię przemyślany wizerunek u przedsiębiorców i kreacje reklamowe, które nie zaśmiecają przestrzeni publicznej. W Brand Perspective dbam o to, żeby marce każdego klienta nadać oryginalny charakter ubrany w starannie dobrane barwy.

Czas uwolnić Twój potencjał

Pomagamy markom w kreowaniu spójnego wizerunku i zwiększaniu skuteczności w Internecie. Napisz do nas i porozmawiajmy o marketingu w Twojej firmie.