Jakie efekty może przynieść 13000 zł budżetu Google Ads w branży meblarskiej?

Reklama w wyszukiwarce, produktowa, a może banerowa? Na której formie promocji skupiliśmy się podczas współpracy z firmą Zimwood? Poznaj opracowaną przez nas strategię i osiągnięte rezultaty.

Cel: zwiększyć sprzedaż

Firma Zimwood zgłosiła się do nas, jako nowa marka na rynku meblarskim. Z założenia jej model biznesowy opierał się na sprzedaży internetowej. Co znajdowało się w asortymencie klienta? Kilkanaście gotowych produktów w sklepie online oraz internetowy konfigurator, który pozwalał użytkownikowi samodzielnie zaprojektować i zamówić personalizowany stół. To właśnie ta druga opcja stała się fundamentem naszej strategii reklamy online.

Widok konfiguratora stołów na stronie zimwood.pl
Widok e-sklepu na stronie zimwood.pl

Obecność w Google jest na wagę złota

Do osiągnięcia założonych celów postanowiliśmy wykorzystać system reklamowy Google Ads. To idealne rozwiązanie do wyświetlanie się tym użytkownikom, którzy z własnej inicjatywy szukają konkretnego produktu, który masz w ofercie. Kampanie Google Ads rozbiliśmy na 3 rodzaje:

  • Kampania produktowa (PLA)
  • Kampania tekstowa w wyszukiwarce (PPC)
  • Kampania banerowa w sieci reklamowej (GDN)
Różnica między reklamą produktową a tekstową

Strategia to podstawa!

Pracę nad kampaniami zaczęliśmy od przygotowania strategii. Zaprojektowaliśmy cały proces działania reklam w Google Ads i zależności pomiędzy poszczególnymi typami kampanii. Określiliśmy główną stroną docelową (podstrona konfigurator) oraz najważniejsza konwersję (wysłanie zapytania ofertowego).

Zaproponowana przez nas strategia opierała się na dwóch ścieżkach użytkownika. Pierwsza, bazująca na reklamach tekstowych, kierowała użytkowników bezpośrednio do konfiguracji wymarzonego stołu. Druga, oparta na reklamach produktowych, kierowała do e-sklepu klienta. Ten był jednak jedynie etapem pośrednim, ponieważ ze sklepu jednoznacznie nakłanialiśmy użytkowników do przejścia na podstronę konfiguratora (poprzez przygotowane banery reklamowe).

Ponadto dla wzmocnienia efektu naszego planu uruchomiliśmy także kampanię remarketingową. Użytkownik, który odwiedził podstronę konfiguratora, ale nie złożył zamówienia, był następnie “śledzony” reklamami graficznymi na rozmaitych portalach, takich jak olx.pl, otomoto.pl, radiozet.pl itp. Użytkownik po wizycie na stronie był już świadomy istnienia marki, więc “śledzące” go reklamy chętniej przyciągały jego wzrok, a całą kampania remarketingowa przynosiła efektywne rezultaty!

Schemat e-strategii Google Ads dla marki Zimwood

Jak to wyglądało w praktyce?

Podstawą dla kampanii w wyszukiwarkach jest poprawnie wykonana analiza słów kluczowych. Wyszukane frazy podzieliliśmy na 3 grupy: stoły loftowe, stoły industrialne i stoły na wymiar. Redagowanie reklam tekstowych musi opierać się o frazy kluczowe, które użytkownicy realnie wpisują w wyszukiwarkę. Reklamy produktowe wymagają z kolei merytorycznego dostosowania feedu produktowego wykorzystywanego w Google Merchant Center.

Kampania banerowa opiera się natomiast na skutecznie przygotowanych grafikach. Poniżej prezentujemy przykładowe grafiki śledzące użytkowników, którzy odwiedzili stronę zimwood.pl

Przykładowe reklamy graficzne w kampanii remarketingowej

11-krotny zwrot z inwestycji!

Godziny kreowania strategii i konfiguracji kampanii reklamowych to wymagająca praca. Nic nie zastąpi jednak motywującego uczucia towarzyszącego nam, gdy okazuje się, że kampanie reklamowe przynoszą pozytywne rezultaty.

Jakie efekty udało się nam osiągnąć?

  • Ponad 15% użytkowników odwiedzających podstronę konfigurator kliknęło CTA “oblicz wycenę”, który automatycznie generował koszt skonfigurowanego stołu. Taki wynik procentowy świadczy o wysokiej jakości ruchu sprowadzonego na stronę.
  • 10% z powyżej przytoczonej grupy odbiorców pobrało na swój komputer personalizowaną ofertę PDF z wyceną skonfigurowanego stołu.
  • 29 osób wysłało formularz zamówienia. Użytkownik składając zamówienie znał finalną cenę stołu. Oznacza to, że niemal wszyscy z nich zdecydowali się na realny zakup stołu.
  • Średnia wartość stołu z konfiguratora to około 5000 zł brutto. Przy 29 zamawiających daje to przychód na poziomie 145000 zł.
  • Uwzględniając 13000 zł wydanego budżetu reklamowego nasz klient osiągnął 1100% zwrotu z inwestycji (ROAS), co oznacza, że zyskał ponad 11 zł z każdej złotówki zainwestowanej w reklamę online.
Efekty 6-miesięcznej kampanii Google Ads

Autor:

Kamil Sułkowski
Specjalista ds. marketingu internetowego

W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.

Czas uwolnić Twój potencjał

Pomagamy markom w kreowaniu spójnego wizerunku i zwiększaniu skuteczności w Internecie. Napisz do nas i porozmawiajmy o marketingu w Twojej firmie.