Brand Perspective | Rebranding marki sportowej, czyli współpraca z Polskim Związkiem Badmintona
Skip to content
+48 660 664 054 hello@brandperspective.pl  pon - pt | 9:00 - 17:00
Program Partnerski
Facebook
Wycena online
Brand Perspective

  • OfertaExpand
    • Wizerunek marki
    • Strony internetowe
    • Social media
    • Google Ads
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Kontakt
Brand Perspective

Rebranding marki sportowej, czyli współpraca z Polskim Związkiem Badmintona

Związek sportowy dla większości odbiorców może kojarzyć się dość przestarzale. Rozwiązaniem takiego odbioru może być… wykreowanie dedykowanej marki dyscypliny sportowej.

Idea

Jakie macie główne skojarzenie na myśl o dowolnym związku sportowym? No właśnie. Pewnie większość z Was wyobraża sobie wielką, zbiurokratyzowaną machinę zatrudniającą potężną liczbę pracowników. Osób, które nawet nie do końca wiadomo, co tam dokładnie robią. Czy tak też jest w rzeczywistości? Pewnie dla większości związków odpowiedź brzmi: nie. Czy to poważny problem w odbiorze wizerunku przez odbiorców? Zdecydowanie tak.

I właśnie tenże problem był podstawą do zawarcia naszej współpracy wizerunkowej z Polskim Związkiem Badmintona. Na pewno większość z Was kojarzy marki “Łączy nas piłka” wykreowaną przez Polski Związek Piłki Nożnej albo “Polska Siatkówka” przygotowaną na zlecenie Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Podobną drogą postanowił podążyć PZBad decydując się na wykreowanie “Polskiego Badmintona”. Marki przypisanej bezpośrednio do dyscypliny sportowej, bez całej urzędniczej otoczki. Jaki więc jest przekaz Polskiego Badmintona? Nie ważne, czy jesteś amatorem grającym na trawniku w ogrodzie, czy też zawodowcem rywalizującym na międzynarodowych turniejach. Wszyscy jesteśmy jedną, wielką, badmintonową rodziną.

Logo

Podstawą kreowania nowej marki jest oczywiście znak graficzny, czyli logo. Postawiliśmy na swobodne połączenie konturu granic Polski z dynamicznie prezentującą się lotką. Kolorystyka? Rzecz jasna biało-czerwona. Jak brzmi oficjalna idea stojąca za znakiem graficznym Polskiego Badmintona?

“Jako Polski Związek Badmintona chcemy popularyzować badminton jako dyscyplinę sportową, która łączy nas wszystkich: zarówno Kadry Narodowe, profesjonalne kluby sportowe, trenerów, zawodników i ich sztaby szkoleniowe, jak również amatorów na każdym poziomie zaawansowania i miłośników rekreacyjnych gier badmintona pod gołym niebem. Wierzymy, że badminton jest dyscypliną dla wszystkich.

Kolorystyka logo Polskiego Badmintona nawiązuje do barw biało-czerwonych, a jego swobodny i dynamiczny kształt przypomina, że każdy jest zaproszony do dołączenia do naszej badmintonowej Rodziny.”

  • Znak graficzny (logo) Polskiego Badmintona

  • Graficzne przedstawienie idei znaku Polskiego Badmintona

Media społecznościowe

W ślad za nowym logo przygotowaliśmy także serie grafik do social mediów PZBad. Postawiliśmy na funkcjonalne szablony dedykowane pod konkretny rodzaj publikowanej treści:

a) Rywalizacja w turniejach międzynarodowych

To rodzaj treści, który budzi największe emocje u odbiorców. Z założenia grafiki są więc żywe i dynamiczne. Wykorzystują flagi narodowe zawodników oraz bazują na biało-czerwonych barwach, naszym patternie składającym się z lotek, hasztagach i wyrazistym tytułem prezentowanym u góry grafiki.

  • Zapowiedź startu Polaków na zagranicznym turnieju
  • Prezentowanie wyników Polaków na zagranicznym turnieju

b) Sukces na zagranicznym turnieju

Zagranicznego sukcesu nie zdobywa się codziennie, tak więc i nasza propozycja grafiki na duży, sportowy sukces jest najbardziej rozbudowana. Z racji wielkich, poztywnych emocji towarzyszących odbiorcom, jej styl jest jeszcze bardziej dynamiczny, niż grafik publikowanych przed i w trakcie trwania zagranicznego turnieju.

Grafika z okazji dużego, sportowego sukcesu

c) zapowiedź turniejów krajowych

Ten rodzaj grafik bazuje na konturowej mapie Polski i badmintonowej pinezce prezentujące miejsce najbliższego turnieju. Celowo jest mniej ekspresyjna, niż szablon wydarzeń międzynarodowych. Stonowana forma jest adekwatna do umiarkowanych emocji towarzyszących odbiorcom przy tego typu treści.

Propozycja wyglądu grafiki informacyjnej

d) post informacyjny

Rzeczowa i konkretna forma niezbędna do przekazywania bardziej formalnych i organizacyjnych informacji. Jej zaletą jest prostota i czytelność przekazu.

Propozycja wyglądu grafiki informacyjnej

Autor:

Kamil Sułkowski
Specjalista ds. marketingu internetowego

W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.

Czas uwolnić Twój potencjał

Pomagamy markom w kreowaniu spójnego wizerunku i zwiększaniu skuteczności w Internecie. Napisz do nas i porozmawiajmy o marketingu w Twojej firmie.

logo Brand Perspective

Wierzymy, że spójny, atrakcyjny wizerunek w duecie z przemyślaną strategią reklamy to gwarancja sukcesu.

❯ O NAS

❯ PORTFOLIO

❯ CASE STUDIES

❯ PROGRAM PARTNERSKI

❯ STRONY INTERNETOWE

❯ SOCIAL MEDIA

❯ GOOGLE ADS

❯ WIZERUNEK MARKI

❯ KONTAKT

+48 660 664 054

hello@brandperspective.pl



Ul. 1 Maja 21
96-300 Żyrardów

© 2023 Brand Perspective

  • Polityka prywatności
Facebook
  • Oferta
    • Wizerunek marki
    • Strony internetowe
    • Social media
    • Google Ads
  • Case studies
  • Portfolio
  • O nas
  • Program partnerski
  • Kontakt
Bezpłatna wycena