Rebranding marki sportowej, czyli współpraca z Polskim Związkiem Badmintona
Związek sportowy dla większości odbiorców może kojarzyć się dość przestarzale. Rozwiązaniem takiego odbioru może być… wykreowanie dedykowanej marki dyscypliny sportowej.

Idea
Jakie macie główne skojarzenie na myśl o dowolnym związku sportowym? No właśnie. Pewnie większość z Was wyobraża sobie wielką, zbiurokratyzowaną machinę zatrudniającą potężną liczbę pracowników. Osób, które nawet nie do końca wiadomo, co tam dokładnie robią. Czy tak też jest w rzeczywistości? Pewnie dla większości związków odpowiedź brzmi: nie. Czy to poważny problem w odbiorze wizerunku przez odbiorców? Zdecydowanie tak.
I właśnie tenże problem był podstawą do zawarcia naszej współpracy wizerunkowej z Polskim Związkiem Badmintona. Na pewno większość z Was kojarzy marki “Łączy nas piłka” wykreowaną przez Polski Związek Piłki Nożnej albo “Polska Siatkówka” przygotowaną na zlecenie Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Podobną drogą postanowił podążyć PZBad decydując się na wykreowanie “Polskiego Badmintona”. Marki przypisanej bezpośrednio do dyscypliny sportowej, bez całej urzędniczej otoczki. Jaki więc jest przekaz Polskiego Badmintona? Nie ważne, czy jesteś amatorem grającym na trawniku w ogrodzie, czy też zawodowcem rywalizującym na międzynarodowych turniejach. Wszyscy jesteśmy jedną, wielką, badmintonową rodziną.
Logo
Podstawą kreowania nowej marki jest oczywiście znak graficzny, czyli logo. Postawiliśmy na swobodne połączenie konturu granic Polski z dynamicznie prezentującą się lotką. Kolorystyka? Rzecz jasna biało-czerwona. Jak brzmi oficjalna idea stojąca za znakiem graficznym Polskiego Badmintona?
“Jako Polski Związek Badmintona chcemy popularyzować badminton jako dyscyplinę sportową, która łączy nas wszystkich: zarówno Kadry Narodowe, profesjonalne kluby sportowe, trenerów, zawodników i ich sztaby szkoleniowe, jak również amatorów na każdym poziomie zaawansowania i miłośników rekreacyjnych gier badmintona pod gołym niebem. Wierzymy, że badminton jest dyscypliną dla wszystkich.
Kolorystyka logo Polskiego Badmintona nawiązuje do barw biało-czerwonych, a jego swobodny i dynamiczny kształt przypomina, że każdy jest zaproszony do dołączenia do naszej badmintonowej Rodziny.”
Media społecznościowe
W ślad za nowym logo przygotowaliśmy także serie grafik do social mediów PZBad. Postawiliśmy na funkcjonalne szablony dedykowane pod konkretny rodzaj publikowanej treści:
a) Rywalizacja w turniejach międzynarodowych
To rodzaj treści, który budzi największe emocje u odbiorców. Z założenia grafiki są więc żywe i dynamiczne. Wykorzystują flagi narodowe zawodników oraz bazują na biało-czerwonych barwach, naszym patternie składającym się z lotek, hasztagach i wyrazistym tytułem prezentowanym u góry grafiki.
b) Sukces na zagranicznym turnieju
Zagranicznego sukcesu nie zdobywa się codziennie, tak więc i nasza propozycja grafiki na duży, sportowy sukces jest najbardziej rozbudowana. Z racji wielkich, poztywnych emocji towarzyszących odbiorcom, jej styl jest jeszcze bardziej dynamiczny, niż grafik publikowanych przed i w trakcie trwania zagranicznego turnieju.
c) zapowiedź turniejów krajowych
Ten rodzaj grafik bazuje na konturowej mapie Polski i badmintonowej pinezce prezentujące miejsce najbliższego turnieju. Celowo jest mniej ekspresyjna, niż szablon wydarzeń międzynarodowych. Stonowana forma jest adekwatna do umiarkowanych emocji towarzyszących odbiorcom przy tego typu treści.
d) post informacyjny
Rzeczowa i konkretna forma niezbędna do przekazywania bardziej formalnych i organizacyjnych informacji. Jej zaletą jest prostota i czytelność przekazu.
Autor:

Kamil Sułkowski
Specjalista ds. marketingu internetowego
W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.
Czas uwolnić Twój potencjał
Pomagamy markom w kreowaniu spójnego wizerunku i zwiększaniu skuteczności w Internecie. Napisz do nas i porozmawiajmy o marketingu w Twojej firmie.
