Jak zaprojektowaliśmy wizerunek dla lidera w branży biopaliw w Polsce?
Orte Polska to jeden z największych w Polsce dystrybutor biopaliwa i producent urządzeń grzewczych. Jak wygląda nasza współpraca z firmą z tak specjalistycznej branży?

Strona internetowa to podstawa
natomiast w przypadku naszego Klienta prezentowała się ona słabo. Brakowało jej graficznej spójności, nawigacja pomiędzy podstronami była nieintuicyjna, a większość podstron była nieresponsywna. Jednocześnie oferta Klienta jest bogata i różnorodna, więc odpowiednie jej wyeksponowanie z założenia jest kluczem do sukcesu. Chcąc odświeżyć wygląd strony i zacząć wzbudzać zaufanie u odwiedzających ją użytkowników, czekało nas dużo pracy.
Przed przygotowywaniem wizualizacji zaprojektowaliśmy całe mnóstwo poszczególnych elementów (design system), z których składać miała się nowa wersja strony. Przemyśleliśmy kolory przewodnie i uzupełniające, wygląd ikon, pól formularza, typografii i wiele więcej. Plansze z przykładowymi efektami naszych prac możecie zobaczyć poniżej.
W następnym kroku mogliśmy już przejść do wizualizowania nowej strony głównej oraz istotniejszych podstron. Poniżej prezentujemy porównanie widoku przed i po dla strony głównej serwisu orte.pl. Wdrożyliśmy m.in. boczne menu z lewej strony ozdobione intuicyjnymi ikonami oraz zaimplementowaliśmy slider i stworzyliśmy do niego przemyślane grafiki reklamowe.
Równie istotny był widok podstrony produktowej. To właśnie w tym miejscu użytkownicy dokonują decyzji czy są zainteresowani danym produktem. Przede wszystkim zmieniliśmy układ treści na bardziej intuicyjny, zredagowaliśmy opisy produktów oraz w graficznej formie wyszczególniliśmy ich najważniejsze zalety.
Wygląd podstrony kategorii? Również z odświeżoną nawigacją i bardziej intuicyjnym rozkładem treści. Znacznie lepiej prezentują się także zdjęcia produktów, w czym również mieliśmy swój wkład.
Zdjęcia produktów w nowej odsłonie
Wiedzieliśmy, że nawet znakomicie wykonana strona internetowa nie osiągnie swoich celów, jeśli bazować będzie na nieatrakcyjnych zdjęciach produktów. Z tego względu zorganizowaliśmy sesję zdjęciową asortymentu Klienta. Efekty? Oceńcie sami:
Social media
Z odświeżoną stroną mogliśmy zacząć prowadzenie profilu social media Klienta. Naszą pracę rozpoczęliśmy od odświeżenia widoku głównego fanpage Orte Polska.
Dalej mogliśmy skupić się na tworzeniu contentu publikowanego na fanpage oraz wykorzystywanego w kampaniach płatnych Facebook Ads.
Google Ads
Dla Orte Polska koordynujemy także kampanie Google Ads. Ich asortyment reklamujemy poprzez 3 rodzaje kampanii:
- Tekstowe reklamy w wyszukiwarce Google
- Reklama produktowa PLA
- Remarketing graficzny w sieci reklamowej GDN
Prowadzenie działań promocyjnych dla marki z tak specyficznej, technicznej branży na pewno jest dużym wyzwaniem. Daje nam jednak niezwykłą satysfakcję, gdy krok po kroku obserwujemy unowocześnianie wizerunku Klienta w Internecie. To z kolei wpływa na lepszy odbiór marki przez użytkowników i poprawia wyniki sprzedaży. O efektach i wynikach kampanii reklamowych online przygotujemy jednak osobny artykuł.
Autor:

Kamil Sułkowski
Specjalista ds. marketingu internetowego
W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.
Czas uwolnić Twój potencjał
Pomagamy markom w kreowaniu spójnego wizerunku i zwiększaniu skuteczności w Internecie. Napisz do nas i porozmawiajmy o marketingu w Twojej firmie.
