Odświeżenie wizerunku kliniki stomatologicznej na przykładzie marki Dentika

Na ile istotny dla klientów kliniki stomatologicznej może być jej wizerunek w Internecie? Czy może przełożyć się na wzrost liczby umawianych wizyt? Odpowiemy na te pytania na podstawie naszej współpracy z Kliniką Dentika.

Cele współpracy

5 lat przerwy w publikowaniu treści reklamowych na Facebooku – taki obraz zastaliśmy podejmując się nowej współpracy. Dlaczego marka tak długo zwlekała ze wznowieniem obecności w social mediach? Powód był dość typowy: rozczarowanie po współpracy z poprzednią agencją reklamową.

Naszym podstawowym zadaniem było więc przekonać Klienta, że publikowanie treści na Facebooku nie jest celem samym w sobie i może się opłacać. Jakie więc były ustalone wspólnie z Klientem cele?

1) Zwiększenie liczby zapisów na wizyty (cel główny)

2) Stworzenie spójnego stylu postów, który zwiększy zapamiętywalność marki (cel uzupełniający)

3) Inicjowanie reakcji użytkowników na posty i dyskusji w komentarzach (cel uzupełniający)

Nasz plan działania

Wiedzieliśmy, że publikowanie choćby najlepszych postów po tak długiej przerwie nie przyniesie oczekiwanych efektów. Zasięg tworzonych treści wzmacnialiśmy więc płatną kampanią reklamową. Klientowi zależało na zwiększaniu rozpoznawalności jedynie na lokalnym rynku, zatem budżet reklamowy nie musiał być wygórowany.

Z uwagi na grupę docelową Klienta na starcie zrezygnowaliśmy z promowania marki na Instagramie. Całą energię skupiliśmy w skuteczną obsługę profilu na Facebooku.

Treści publikowane na fanpage podzieliliśmy na 4 rodzaje:

  • ofertowe, które przybliżały użytkownikom zakres usług Klienta. Klinika w swojej ofercie posiadała także gałąź usług medycyny estetycznej, dla której stworzyliśmy osobny styl graficzny.
  • angażujące, które zachęcały użytkowników do interakcji z fanpage marki
  • prezentowanie opinii, które zwiększały wiarygodność i zaufanie odbiorców
  • nieformalne, które zmniejszały oficjalny dystans i pokazywały “ludzką twarz” Kliniki. Zainicjowaliśmy także serię #PoznajDentikę, w ramach której publikowaliśmy sylwetki specjalistów Kliniki. Seria spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem, a pacjenci chętnie komplementowali prezentowanych specjalistów.

Efekty

Mimo, że Klinika nie miała zbudowanej żadnej relacji z odbiorcami na swoim fanpage, to z sukcesem udało się angażować użytkowników do interakcji z marką. W 2 miesiące od początku naszej współpracy uzyskaliśmy 65 komentarzy pod postami oraz 22 użytkowników, którzy rozpoczęli rozmowę z marką w wiadomościach prywatnych.

Nie bez znaczenia były także działania w ramach płatnej kampanii reklamowej. Zaledwie 900 zł miesięcznego budżetu wystarczyło, aby generować ponad 114000 wyświetleń reklam w miesiącu. Marka sukcesywnie zwiększała swoją rozpoznawalność na lokalnym rynku. Recepcja Kliniki na bieżąco informowała nas, że zwiększa się liczba zapytań telefonicznych o zapisy na wizytę. Dodając do tego ponad 20 konwersacji zainicjowanych przez użytkowników na Messengerze z Kliniką można stwierdzić, że inwestycja w obsługę social mediów marki zwyczajnie się zwracała.

Czy warto więc zadbać o spójny wizerunek w Internecie działając w branży stomatologicznej? Zdecydowanie. Potencjalny klient utożsamia charakter fanpage z charakterem całej Twojej firmy. Jeśli dostrzega, że fanpage jest otwarty, życzliwy i komunikatywny to podświadomie przekłada te cechy na cały personel.

Podobnie wygląda kwestia grafik i jakości publikowanych zdjęć. Jeśli klient obcuje ze spójnymi i profesjonalnie przygotowanymi kreacjami reklamowymi to zazwyczaj zakłada, że taki sam poziom usług zastanie na miejscu przy korzystaniu z oferty stomatologicznej. Nawet, jeśli jeszcze nigdy wcześniej nie odwiedził placówki, to już na starcie ma wyrobione pozytywne zdanie o personelu.

Prowadzisz placówkę medyczną? Interesuje Cię wzrost jej efektywności w Internecie? Możemy bezpłatnie przeprowadzić dla Ciebie konsultację marketingową. Przeanalizujemy Twoje cele i możliwości, a na koniec dostaniesz gotowe pomysły na skuteczną reklamę online.

Autor:

Kamil Sułkowski
Specjalista ds. marketingu internetowego

W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.

Czas uwolnić Twój potencjał

Pomagamy markom w kreowaniu spójnego wizerunku i zwiększaniu skuteczności w Internecie. Napisz do nas i porozmawiajmy o marketingu w Twojej firmie.