70% więcej zapisów na prywatne wizyty lekarskie dzięki Google Ads

Czy kampanie w wyszukiwarce sprawdzą się w przypadku jednoosobowej działalności lekarskiej? Zobacz, jakie efekty przyniosła nasza współpraca z urologiem z woj. mazowieckiego.

Wyzwania na początku współpracy

Przed nawiązaniem współpracy klient nigdy wcześniej nie reklamował się w Internecie. Jedyną jego aktywnością w sieci był mocno zaniedbany profil na znanym lekarzu. Przed uruchomieniem kampanii Google Ads niezbędnym było więc wykreowanie jego internetowego wizerunku.

Zaprojektowaliśmy od podstaw logo oraz stronę internetową z funkcjonalnością bezpośredniego zapisu online. To nie tylko poprawia intuicyjność strony z perspektywy użytkownika, ale daje nam także większe możliwości w definiowaniu konwersji i późniejszą optymalizacją w oparciu o uzyskiwane dane. Po zakończeniu realizacji logo i strony zaczęliśmy prace nad strategią w Google.

Widok zapisów na stronie urologa. Dane osobowe zostały zakryte.

Nasza strategia

Wspólnie z klientem ustaliliśmy, że wykorzystamy w kampanii nie tylko słowa kluczowe zawierające miejscowość, w której działa, ale także słowa ze wszystkimi większymi miejscowościami w promieniu 40 km od jego placówki. Wydzieliliśmy zatem 2 kampanie:

  • “Urolog Sochaczew” – wyświetlająca reklamy na słowa kluczowe zawierające nazwę głównej lokalizacji klienta
  • “Urolog Sochaczew 40+ km” – wyświetlająca reklamy na słowa kluczowe zawierające nazwy 8 największych miejscowości w regionie

Budżet klienta? Na obie kampanie mieliśmy łącznie do dyspozycji 1000 zł miesięcznie.

W reklamach tekstowych klienta zdecydowaliśmy się podkreślać szeroki wachlarz jego usług oraz możliwość internetowej rejestracji na wizytę.

Widok przykładowej reklamy używanej w kampanii

Efekty współpracy

Po 7 miesiącach od rozpoczęcia współpracy klient nieustannie potwierdza, że nie ma niemal żadnych, bieżących terminów na wizyty i musi umawiać pacjentów z większym wyprzedzeniem. To daje klientowi spokój i komfort, że może skupić się w pełni na swojej lekarskiej specjalizacji.

Osiągnięte efekty w liczbach:

  • średnio 80 zapisów na wizytę miesięcznie z formularza zapisów na stronie
  • średni koszt 1 zapisu na wizytę wyniósł około 12 zł, co przy cenach prywatnych konsultacji klienta daje kilkunastokrotny zwrot z inwestycji marketing
  • wzrost średniego zapełnienia grafiku wizyt lekarskich w miesiącu z 55 na 95%
Statystyki z konta Google Ads po 7 miesiącach trwania kampanii

Autor:

Kamil Sułkowski
Ekspert ds. marketingu internetowego

W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.