1800 leadów w 6 miesięcy dla klienta z branży nieruchomości

W dobie tak rozwiniętych serwisów ogólnopolskich pokroju otodom.pl część klientów może zastanawiać się: czy warto inwestować w kampanie na pozyskiwanie leadów z własnej strony internetowej? Jesteśmy pewni, że tak. I udowodnimy to w tym case study.

Charakterystyka klienta

Zgłosił się do nas klient, który zajmuje się kompleksowym budowaniem domów szkieletowych: od uzyskiwania pozwolenia na budowę, do realnie zbudowanej nieruchomości. W skład oferty klienta wchodziły zarówno gotowe projekty do wdrożenia na działce klienta, jak i indywidualne realizacje na życzenie klienta. Dotychczas jego głównym kanałem pozyskiwania zleceń były rekomendacje oraz udział w targach i innych eventach branżowych, natomiast gorszy okres zmusił go do zainteresowania się możliwościami reklamy internetowej.

Klient podejmuje się zleceń w obrębie województw: mazowieckiego, łódzkiego i świętokrzyskiego. Interesowała go zarówno reklama w Google Ads, jak i w Social Mediach. Budżet reklamowy, który był w stanie przeznaczyć na reklamę to 2500 zł miesięcznie.

Nasza strategia

Przed uruchomieniem kampanii doradziliśmy klientowi wdrożenie kilku zmian na stronie internetowej, które powinny korzystnie wpłynąć na późniejsze rezultaty samych reklam, m.in.:

  • unowocześnienie widoku samego formularza kontaktowego oraz ograniczenie liczby koniecznych do wypełnienia pól. Po naszej rekomendacji zbierane zostały jedynie: imię, adres e-mail i numer telefonu, co wielu użytkownikom ułatwiło nawiązanie kontaktu z firmą.
  • zwiększenie wiarygodności klienta: dodanie sekcji z opiniami zadowolonych klientów, powiększenie portfolio zrealizowanych inwestycji na stronie, podkreślanie lat doświadczenia na rynku i certyfikacji wykorzystywanych materiałów budowlanych.
  • dodanie odrębnej podstrony “thank-you page”, na którą przekierowany jest użytkownik po wysłaniu formularza kontaktowego. Dedykowany URL podstrony pozwala precyzyjniej mierzyć konwersje, a więc realne efekty kampanii internetowej.

Po wprowadzeniu zmian na stronie przeszliśmy do konfiguracji kampanii. Reklamy Google Ads oparliśmy na dwóch kampaniach “Domy szkieletowe” oraz “Domy kanadyjski i skandynawskie”. Kampanie składały się z odrębnych grup reklam podzielonych na podstawie grupy słów kluczowych, m.in. “Projekty domów szkieletowych”, “Domy szkieletowe X m2”, “Budowa domu szkieletowego” itp.

Budżet klienta był względnie niewielki względem średniej miesięcznej liczby wyszukiwań słów kluczowych, na które chcieliśmy wyświetlać reklamy. Zdecydowaliśmy się więc oprzeć reklamę na słowach kluczowych w dopasowaniu ścisłym, żeby precyzyjnie wykorzystywać budżet na te słowa, które w naszej ocenie z największym prawdopodobieństwem przełożą się na generowane leady.

Podział kampanii na koncie Google Ads naszego klienta
Przykładowe słowa kluczowe wykorzystane w kampanii “GS / Domy Szkieletowe / MLK”

W ramach działań reklamowych na Facebooku zaproponowaliśmy kampanie na pozyskiwanie kontaktów z formularzy błyskawicznych. Podzieliliśmy ją na 2 zestawy reklamowe:

  • Lookalike na podstawie aktualnych fanów profilu i osób, które historycznie reagowały na treści na profilu klienta. Pozwoliliśmy więc algorytmowi dobierać w tym zestawie osoby, które z największym prawdopodobieństwem okażą się podobne do tych, które w przeszłości reagowały na treści klienta.
  • Użytkownicy w wieku 24-55 lat, zarówno kobiety i mężczyźni, dodatkowo przefiltrowani przez zainteresowania i aktywność w social mediach
Widok zestawów reklamowych w ramach kampanii Facebook Ads

Efekty współpracy

6 miesięcy aktywnych kampanii reklamowych i 18 tys. zł budżetu reklamowego, którym mogliśmy zarządzać, przełożyło się na następujące wyniki:

Google Ads: 716 osób wysłało formularz z prośbą o ofertę na jeden z gotowych projektów, 435 osób wysłało formularz z prośbą o ofertę na projekt indywidualny, a 103 osoby nawiązały połączenie telefoniczne po bezpośrednim wejściu na stronę z reklamy. Łącznie reklama w wyszukiwarce wygenerowała ponad 1150 leadów w budżecie 9 tys. zł, co daje koszt jednego kontaktu na poziomie około 7,8 zł.

Wyniki konwersji osiągniętych w ramach kampanii Google Ads

Facebook Ads: 644 osoby wypełniły formularz błyskawiczny zostawiając do siebie bezpośredni namiar w postaci adresu mailowego i numeru telefonu. Na ten wynik złożyło się 6 tys. zł wydanego budżetu reklamowego, co daje koszt pozyskania jednego kontaktu na poziomie około 9,3 zł.

Wyniki pozyskanych odpowiedzi z formularzy w ramach kampanii Facebook Ads

Podsumowanie ogółu współpracy:

  • Sumarycznie około 1800 pozyskanych leadów wykorzystując budżet 15 tys. zł w 6 miesięcy.
  • Koszt pozyskania 1 leada zbiorczo z obu typów kampanii: około 8,3 zł
  • Na podstawie informacji od klienta średnio 5% osób, które nawiązały kontakt decyduje się na realną współpracę. Możemy więc założyć, że około 1800 leadów przełożyło się na 90 faktycznie rozpoczętych realizacji. Klient jest jednoznacznie zadowolony ze współpracy, co jest dla nas najlepszą motywacją do dalszej pracy.

Autor:

Kamil Sułkowski
Ekspert ds. marketingu internetowego

W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.