1248% zwrotu z inwestycji w Google Ads dla sklepu na rynku kawy i herbaty
Rynek kawy i herbaty choć bez wątpienia kojarzy się przyjemnie, to w Internecie jest względnie trudny i mocno konkurencyjny. Zobacz jak poradziliśmy sobie z wyzwaniem promowania sklepu internetowego w Google Ads.
Charakterystyka klienta
Klient przed zgłoszeniem się do naszej agencji próbował przez rok samodzielnie prowadzić reklamy w systemie Google Ads. Nie był jednak zadowolony z rezultatów, dlatego zdecydował się skorzystać z pomocy specjalistów. Po zainicjowaniu kontaktu przygotowaliśmy bezpłatny audyt dotychczasowych działań w Google Ads. Zaproponowaliśmy nasz plan na zwiększenie efektywności kampanii, który po akceptacji klienta zaczęliśmy wcielać w życie.
Przeprowadziliśmy także analizę słów kluczowych w branży klienta. Na podstawie trendów na jego rynku, śr. liczby wyszukiwań oraz stawek CPC zarekomendowaliśmy budżet kampanii w wysokości 3500 zł, co spotkało się z akceptacją klienta
Przed rozpoczęciem działań bezpośrednio na koncie Google Ads zaproponowaliśmy klientowi kilka usprawnień w sklepie internetowym. Tu również udało się uzyskać akceptację klienta. Wdrożyliśmy więc mechanizm darmowej dostawy od 250 zł oraz 10% zniżki za zapis do newslettera. Oba działania zwiększają prawdopodobieństwo dokonania zakupu, zaś darmowa dostawa potrafi dodatkowo skutkować tym, że rośnie śr. wartość zamówienia.
Nasza strategia
Od samego początku współpracy postawiliśmy na najbardziej adekwatny format dla ecommerce: reklamę produktową. Zaczęliśmy od standardowego PLA, w którym ręcznie dostosowywaliśmy maksymalne CPC dla każdego z promowanych produktów. Z czasem dołożyliśmy także kampanie Performance Max, które finalnie całkiem wyparły kampanie PLA z konta, ponieważ dość szybko zaczęły prześcigać je efektywnością.
Zanim jednak wspomniane kampanie powstały to niezbędnym było odpowiednie przygotowanie feeda produktowego i jego integracja z Google Merchant Center. Klient nie posiadał konta GMC, więc w jego imieniu założyliśmy i skonfigurowaliśmy je od zera.
Po skonfigurowaniu konta GMC zaczęliśmy prace bezpośrednio na koncie Google Ads. Przy rozbudowanym asortymencie klienta kluczowy jest przejrzysty podział kampanii i grup reklamowych np. po kategoriach znajdujących się na sklepie klienta. Pozwala to zachować większa kontrolę nad wydawanym budżecie i zwiększa szanse na efektywną optymalizację reklam.
W poniższej tabeli widać wyraźnie, że kampanie Performance Max osiągały wyższy stopień zwrotu z inwestycji (ROAS), niż standardowe kampanie produktowe PLA. Postanowiliśmy więc w pewnym momencie całość działań reklamowych oprzeć na PMaxach, zaś standardowym PLA wstrzymać wyświetlanie reklam. Kampanie PLA osiągały zwrot na poziomie 600-880%, zaś Performance Max na poziomie nawet 1500%. Po 2 latach aktywnej promocji klienta w Google Ads widać wyraźnie, że była to dobra decyzja, która pozwoliła jeszcze efektywniej spożytkować budżet reklamowy.
Ponadto na koncie skonfigurowaliśmy konwersje rozszerzone za pomocą Google Tag Managera. Pozwalają one na jeszcze bardziej precyzyjny pomiar konwersji, co sprawia, że osiągane na koncie wyniki są jeszcze bardziej dokładne.
Efekty współpracy
Podczas dwóch lat aktywnej współpracy reklamowej wygenerowaliśmy przychód na poziomie 1,05 mln. zł. W tym samym okresie wydane zostało 84 tys. zł budżetu klienta, co daje zwrot z inwestycji (ROAS) na poziomie 1248%.
Sezonowość w branży cechuje się tym, że okres świąteczny jest najlepszym czasem na zwiększenie sprzedaży. Na poniższym wykresie widać tzw. “pick” w okolicach grudnia 2022 i grudnia 2023, w których udało się wygenerować odpowiednio 2674% i 2124% zwrotu z inwestycji. Jesteśmy dumni, że skutecznie wykorzystaliśmy sprzyjający okres roku na jeszcze większą maksymalizację sprzedaży w sklepie klienta.
Naszą współpracę z klientem uznajemy za duży sukces. Szczególnie, jeśli zestawimy wyniki osiągane przez nas w latach 2022-2023 z rezultatami samodzielnie prowadzonych reklam przez klienta w roku 2021.
Poniżej zaznaczyliśmy wyraźnie moment, w którym przejęliśmy koordynację konta reklamowego od klienta. Przez 12 miesięcy próby samodzielnego prowadzenia reklam przez klienta osiągnął on wynik 60 tys. zł przychodu przy 30 tys. zł wydanego budżetu reklamowego. Oznacza to, że uśredniony zwrot z inwestycji (ROAS) z 2021 roku wyniósł zaledwie 200%, podczas gdy średnia z naszej opieki w dwóch kolejnych latach to 1248%. Ponad 6 razy efektywniejsze wykorzystanie budżetu klienta.
Nawet najsłabszy miesiąc z okresu, w którym opiekowaliśmy się kampaniami (1060% zwrotu w maju 2023) jest efektywniejszy, niż najlepszy miesiąc samodzielnego prowadzenia konta przez klienta (995% zwrotu w grudniu 2021).
Autor:
Kamil Sułkowski
Ekspert ds. marketingu internetowego
W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.