100 leadów miesięcznie dla klienta z branży transportu i spedycji

Jak wykorzystać możliwości kampanii Google Ads na pozyskiwanie leadów w branży transportu i spedycji? Czy to może się opłacać? Zapraszamy do zapoznania się z przebiegiem i wynikami współpracy z jednym z naszych klientów.

Charakterystyka klienta

Zgłosił się do nas klient z branży transportu i spedycji. W przeszłości miał do czynienia z reklamą internetową poprzez kampanie Facebook Ads, które konfigurował wewnętrznie pracownik od marketingu. Klient nie był jednak zadowolony z efektywności tych działań (koszt leada na poziomie 250-300 zł), więc wstrzymał całkowicie reklamę w social mediach i skontaktował się z nami pytając o kampanie w wyszukiwarce Google.

Budżet, który był w stanie przeznaczyć na reklamę to 2 tys. zł miesięcznie. Reklamę chciałby adresować do klientów z całej Polski, natomiast jego usługi obejmują do większości krajów Europy Zachodniej.

Nasza strategia

Zaproponowaliśmy klientowi na wstępie lekkie zmiany na stronie internetowej. Dotychczas jego wszystkie usługi były zbiorczo umieszczone na podstronie “oferta”. Naszą sugestią było rozbicie oferty na dedykowane podstrony pod każdą usługę. Dzięki temu użytkownik wpisujący w wyszukiwarkę słowo kluczowe odpowiadające danej usłudze trafi precyzyjnie na podstronę z usługą, która go interesuje. Ponadto zarekomendowaliśmy uatrakcyjnienie formularza kontaktowego, żeby realnie zachęcał użytkowników do wysłania wiadomości.

Działania reklamowe w Google rozpoczęliśmy od analizy słów kluczowych, na które potencjalnie klient chciałby się reklamować. Szybko znaleźliśmy potwierdzenie, że z budżetem rzędu 2 tys. zł nie należy wyświetlać się na najbardziej ogólne frazy. Słowa kluczowe, które proponował klient typu “firma transportowa” czy “firma spedycyjna” cechują się bardzo dużą konkurencją i mają po kilka lub kilkanaście tysięcy wyszukiwań miesięcznie ze stawką za kliknięcie (CPC) na poziomie przynajmniej 3-4 zł.

Wstępna analizy potencjalnych słów kluczowych

Zarekomendowaliśmy klientowi, że lepsze efekty przyniesie przeznaczenie budżetu reklamowego na mniej oblegane frazy, które odpowiadają usługom, w których czuje się on wyspecjalizowany. W ten sposób oparliśmy kampanie na frazach związanych z transportem chłodniczym, transportem materiałów niebezpiecznych i transportem ponadgabarytowym.

Podział kampanii na koncie Google Ads klienta

Po określeniu słów kluczowych i podziale konta na odpowiednie kampanie przystąpiliśmy do redagowania reklam tekstowych. Poszczególne kampanie podzieliliśmy na liczne grupy reklamowe, które w formule STAG zawierały po jednym słowie kluczowym. Dzięki temu wyświetlana reklama mogła maksymalnie precyzyjnie zawierać tekst zbliżony treścią do słowa kluczowego wpisywanego przez użytkownika. Wpływa to na zwrot wyniku jakości reklamy i w konsekwencji na nieco niższą stawkę za kliknięcie w reklamę.

Widok przykładowej reklamy w ramach kampanii Google Ads

Efekty współpracy

8 miesięcy aktywnych kampanii reklamowych i 16 tys. zł budżetu reklamowego, którym mogliśmy zarządzać, przełożyło się na:

  • spadek kosztu pozyskania leada z kilkuset złotych w kampanii Facebook Ads prowadzonej bezpośrednio przez klienta do poziomu średnio 20 zł za leada z kampanii Google Ads prowadzonej przez nas
  • niemal 800 pozyskanych leadów z formularzy kontaktowych na stronie, co daje średnio 100 kontaktów miesięcznie
  • ponadto 120 użytkowników kliknęło w numer telefonu na stronie internetowej
Wyniki konwersji kampanii Google Ads po 8 miesiącach

Autor:

Kamil Sułkowski
Ekspert ds. marketingu internetowego

W Brand Perspective koordynuję kampanie reklamowe i dbam o skuteczność reklam naszych Klientów. Wierzę, że kluczem do sukcesu jest spójny branding i przemyślana strategia.